Jocella´s Coffeeshop...

Mitt forum för allt det Livet innehåller .... som Ord... tankar ... skratt o gråt...konst ... livsåskådning... musik ... böcker ... poesi ... natur... yoga... Feng Shui ... psykologi ... filosofi...djur.. familj o massa - massa annat ...

Min bilder
Namn:
Plats: Ale, Sweden

"Kanske finns där något runt hörnet, även om du ramlar på vägen dit....?"

04 februari 2006

Du är vad du tänker...


Nuuuuu.... vet jag inte längre....
Den där Jossejoss jag levt med under ett tag börjar bete sig märkligt på flera sätt... OK för det där med pensionärsträffen, det får ju passera, men nu har hon gjort det IGEN....

Utsvävning nr 2 skedde torsdagen den 2 februari...
med en lektion i yoga...

Det blev en märklig upplevelse, på flera sätt -
under passet blev jag varse om min kropps begränsningar ( ja,ja... den har ju faktiskt legat i ide i några år nu...) samtidigt som jag upplevde hur den reagerade på övningarna allt eftersom - magen startade upp värsta bubbelverkstan (prova själv å hålla inne gaser samtidigt som du ligger i en ställning där huvudet-möter-tårna-fast-tårna-pekar-ner-medan-ryggen-böjs-upp-och-pannan-möter-golvet-och-svanken-böjs-bakåt-o-möter-magen-o-böjs-inåt-o-utåt samtidigt som du ser att din närmsta granne ligger 2 dm från din bak...)...

Hur som, effekterna av passet var påtagliga men behagliga -
tankarna kändes kristallklara (hade någon snärtat till mitt huvud då, hade den klingat än idag...) och kroppen var nöjd
- för å inte tala om egot.... (YES! I did it!!!! .... Efter 1 1/2 års funderingar och tvekande fick jag äntligen till det!!!! )

Sensmoral nr 2 då...? ...tja.... gasa hellre ihjäl din yoga-nabo än knip ihjäl i din ensamhet.... ???? .....