Jocella´s Coffeeshop...

Mitt forum för allt det Livet innehåller .... som Ord... tankar ... skratt o gråt...konst ... livsåskådning... musik ... böcker ... poesi ... natur... yoga... Feng Shui ... psykologi ... filosofi...djur.. familj o massa - massa annat ...

Min bilder
Namn:
Plats: Ale, Sweden

"Kanske finns där något runt hörnet, även om du ramlar på vägen dit....?"

24 januari 2006

Pärla med pensionärer ...


I går kväll gjorde jag något jag aldrig gjort förut...
Jag provade på en studiecirkel om (med??) pärl-art, som det så svengelskt kallas i det moderna Swiiden...
Cirkeln i sig var - faktiskt - mer givande än jag förväntat mig
(att sitta o pärla med pensionärer är ju inte riktigt min favorithobby...)
mest för den otroliga påhittigheten jag serverades.
Det fanns konstverk av alla de slag - you name it - they pearled it...(?)
Att JAG allteftersom skulle kunna skapa nåt liknande, framstår däremot inte som en rimlighet... DÄREMOT så LÄRDE JAG MIG (wow!) nåt NYTT !!! Och DET I SIG gjorde besöket minnesvärt (utöver tanterna, då ... ;-) ... )

So.... 1.Jag har gjort nåt nytt
2.Jag har LÄRT mig nåt nytt

och sensmoralen? Underskatta aldrig pärlande pensionärer.... ? .....