Jocella´s Coffeeshop...

Mitt forum för allt det Livet innehåller .... som Ord... tankar ... skratt o gråt...konst ... livsåskådning... musik ... böcker ... poesi ... natur... yoga... Feng Shui ... psykologi ... filosofi...djur.. familj o massa - massa annat ...

Min bilder
Namn:
Plats: Ale, Sweden

"Kanske finns där något runt hörnet, även om du ramlar på vägen dit....?"

30 januari 2006

Livets pussel ...


Det är lustigt hur livet kan leda in en på udda vägar -
vägar man aldrig trott att man själv skulle hamna på....

För första gången på länge,
stannade jag idag upp stund
för att betrakta världen
- den stora lilla världen
där jag bor...



Jag körde på en väg som jag kört på så gott som dagligen i 6 års tid
när jag fick en impuls att stanna. Jag ställde bilen och klev ur för att se mig omkring, och slogs av det jag mötte - det var VACKERT - en otrolig syn!

Allting omkring mig var klätt i en grå-vit-skimrande dräkt.
Dimman låg precis över trädtopparna och mötte diset från marken
med en magisk effekt...
Tänk, att jag inte sett det förrän nu...

I den stunden kände jag, hur jag - likt naturen omkring mig - vilar i vissheten om att snart, kanske imorgon, kanske nästa vecka eller månad, har ödet något nytt med sig till mig. Snart - får jag vara med, när ödet presenterar svaret på mina frågor om varför? varför? o varför? detta hänt mig, varför just jag skulle drabbas, varför allting tar sån tiiiiid....

Likt björken som, trots att den stelnat till i kylan och färgats vit och nästan ter sig luddig av frosten, vilar i vissheten om att snart ---- snart kommer solen att tina upp alla små grenar och skapa liv o rörelse i stammen igen ....vilar även jag i vissheten om "våren..." Jag finner tröst i min tilltro - jag litar på ödet.

Med lite tålamod får även jag svaren på varför just jag hamnat just här -
en pusselbit faller på plats...