Jocella´s Coffeeshop...

Mitt forum för allt det Livet innehåller .... som Ord... tankar ... skratt o gråt...konst ... livsåskådning... musik ... böcker ... poesi ... natur... yoga... Feng Shui ... psykologi ... filosofi...djur.. familj o massa - massa annat ...

Min bilder
Namn:
Plats: Ale, Sweden

"Kanske finns där något runt hörnet, även om du ramlar på vägen dit....?"

26 januari 2006

Ris o Ros ...





Dagens Ris skulle jag vilja utdela till de berörda på Vänsterpartiet i Växjö - som vill införa UTEGÅNGSFÖRBUD dvs förbjuda barn under 15 år att vara ute ”utan ansvariga vuxna” efter klockan elva på kvällen.
Jag har då aldrig, under mina 32 år hört något DUMMARE än detta ---
Hur i all världen skall man få tonåringar att följa ett så IDIOTISKT beslut - när de allra redan tappat all respekt för de beslutande här i landet, som sedan långt tillbaka berövat dom alla möjligheter till en vettig fritid genom att t.ex. stänga ungdomsgårdar o div. gratisaktiviteter för just denna åldersgrupp.....

Snacka om att strö salt i såren... Förbud? Nej, tack!
Försök med aktiv fritid istället... Ge dom nåt vettigt att göra ...
( Går förslaget igenom blir Växjö först i Sverige med utegångsförbud för unga.Liknande förbud existerar i Tyskland, Schweiz och Österrike. )


Dagens ros .... däremot, går till de ansvariga i Västra Frölunda, som gjort just Växjö´s motsatta; Skapat ett Ungdomens Hus, där ungdomarna själva är delaktiga i verksamheten och kan fördela ansvar för både lokaler och sina medmänniskor och få dessa att känna sig trygga o välkomna!!

Åntligen några som agerar! En STOR eloge till Er!!!!!