Jocella´s Coffeeshop...

Mitt forum för allt det Livet innehåller .... som Ord... tankar ... skratt o gråt...konst ... livsåskådning... musik ... böcker ... poesi ... natur... yoga... Feng Shui ... psykologi ... filosofi...djur.. familj o massa - massa annat ...

Min bilder
Namn:
Plats: Ale, Sweden

"Kanske finns där något runt hörnet, även om du ramlar på vägen dit....?"

08 juli 2006

Jag kanske var naiv...



- Jag tog fram den strimma av mod
som fanns kvar
och bad dig utan ord ---
att söka med ljus o lykta
på himmel o jord
efter var ditt hjärta var

- Jag utmanade ödet
kanske var jag naiv..?
o lutade mig tryggt mot vår historia ---
allt det som sagts
allt som vart vi
tycktes rent o jordat
... oförstört? likt en gloria

- Men se framtiden är oviss
lämnar ingen garanti

Framtiden är det osagda
-allt det vi lagt
i den fria tron
-det som finns - nu o här
som ingen kan ändra på
eller luta sig mot
- lika säkert som allt vi sagt
fritt att förvalta
men likt tron o hoppet o kärleken -
onårbar att gestalta...

Jag tog ett kliv
rätt ut i ingenstans
med en dåres enfald
där jag trodde att vi fanns....