Jocella´s Coffeeshop...

Mitt forum för allt det Livet innehåller .... som Ord... tankar ... skratt o gråt...konst ... livsåskådning... musik ... böcker ... poesi ... natur... yoga... Feng Shui ... psykologi ... filosofi...djur.. familj o massa - massa annat ...

Min bilder
Namn:
Plats: Ale, Sweden

"Kanske finns där något runt hörnet, även om du ramlar på vägen dit....?"

24 februari 2006

Ordspråk o talesätt ...



En deppig, grå dag sitter jag o bläddrar bland ordspråk
från världens alla hörn.
"Det första andetaget är början till döden..." Jaha, det var det, det ja...
Som jag alltid trott ... Varför ska jag då dra ut på lidandet... tänker jag,
men kommer av mig av "Ingen dör före sin tid."
Hmmm... ?
Då kanske det finns en mening med allt lidande då?
Det kanske finns en poäng, om jag bara väntar...?

Jag bläddrar vidare o uppmuntras av
"Det är alltid mörkast strax före gryningen" ...
lite bättre till mods spär jag på med lite extra
"Ingen natt är så lång, att den inte följs av en gryning"

mmmm... skönt å höra.... suckar förnöjt o låter tankarna fara iväg ...
Jag drömmer mig bort till en varm strand o känner hur solen
bränner ... "CA-A - xz¤ - %# BOOOM '^# ...." vad i ---- ????
"I drömmen är du kung, men dagen kommer med den gamla fattigdomen"
Dunset var min långa näsa mot köksfönstret...
Va f-----n, kan jag inte få drömma ifred....???
Verkligheten är grym...

"Frihet går före pengar" hmm, visst... säger den med tjocka madrassen...
"Den missunnsamme är sin egen bödel"... grrrrrr ... jag veeeet..... men ibland måste jag väl få kräkas... över allt ...o inget...?

"Dristigt vågat är halvt vunnet" HA! Just det! Där ser du...
"Sanna ord är inte alltid vackra, vackra ord är inte alltid sanna" Jaa, du... sug på DEN DU....

Jag kanske inte har massa pengar... men det kvittar ju i längden

"Hälsa är bättre än välstånd" säger dom ju, dom som vet...
och jag kan ju alltid trösta mig med"En sjuk man kan sova lugnt, men inte en skuldsatt man"

Ser ut i det gråa, trista och anar ingen ljusning... Inte har jag blivit nåt klokare
av alla ord, inte har jag blivit gladare heller....

Men men... som någon nån gång sagt ... "Tiden läker det tanken inte kan läka"och "Den, som äger tålamod, äger allt" ....
o en av mina favoriter ...
"Ingen kan förhindra det som ödet bestämt..."
japp! that´s it ... jag lägger min tro i ödets händer ....

see you later - alligator...

Källa o tips: Dagens Ordspråk